Wereldtalen

Een nieuwe taal leren heeft tal van voordelen. Het is een van de beste manieren om je geheugen te trainen en jong te houden. Tegelijkertijd maak je kennis met een nieuwe cultuur en breid je jouw leefwereld uit. Je kan het op je cv zetten en gebruiken om een nieuwe job te veroveren. En het is ook gewoonweg leuk om met taal bezig te zijn en elke dag een beetje beter te worden. Ben jij er klaar voor om een nieuwe taal te ontdekken of je bestaande talenkennis te verbeteren? Kijk dan eens in ons cursusaanbod welke taal jou het meeste aanspreekt.

voor taalliefhebbers

professionele docenten

van Chinees tot Noors

taal en cultuur

culturen ontdekken via taal

vlot een taal leren

taal als blik op de wereld

je talenknobbel verbeteren

de wereld veroveren door taal

nieuwe talen, nieuwe inzichten

allCoursesWithinSubtheme Wereldtalen

Chinees, versterkt jouw positie op de arbeidsmarkt

Schrijf je in voor de cursus Chinees en word veelzijdig Linguïst Chinees.

Duits voor Beginners

Duits voor Beginners, cpProfessionWithFuture

Schrijf je in voor de cursus Duits voor Beginners en word veelzijdig Linguïst Duits.

Engels voor Beginners

Engels voor Beginners, versterk jouw positie op de arbeidsmarkt

In de cursus Engels Beginners leer je stap voor stap de Engelse grammatica en woordenschat

Frans voor Beginners

Frans voor Beginners, versterk jouw positie op de arbeidsmarkt

Schrijf je in voor de cursus Frans Beginners en word Linguïst Frans.

Japans, versterk jouw positie op de arbeidsmarkt

Schrijf je in voor de cursus Japans en word veelzijdig Linguïst Japans.

availableVia

Noors, versterk jouw positie op de arbeidsmarkt

Schrijf je in voor de cursus Noors en word veelzijdig Linguïst Noors.

Spaans Beginners, cpProfessionWithFuture

In de cursus Spaans voor beginners kom je alles te weten over de woordenschat & grammatica

beSureOfYourFuture

Als je met je talenkennis aan de slag wilt gaan heb je onzettend veel mogelijkheden. Je kan binnen een bedrijf de internationale communicatie verzorgen, je kan in de toeristische sector aan de slag, op internationaal niveau in de customer service werken... De mogelijkheden zijn eindeloos! Bedrijven worden steeds internationaler en hebben dus steeds meer nood aan mensen die meerdere talen beheersen. Een extra taal in je arsenaal kan je de job van je dromen opleveren. Talenkennis is altijd een pluspunt!

Sollicitanten die aangeven meerdere talen op een behoorlijk niveau te beheersen zijn niet alleen interessant vanwege de talen zelf, ze geven ook aan dat ze geen probleem hebben met nieuwe dingen te leren en over een goed geheugen beschikken. Het verhoogt aanzienlijk je kansen. - employerSpeaks

trendsCapitalized

Steeds meer mensen beginnen een taal te leren op hun eigen houtje. De voordelen zijn duidelijk; je kies zelf waar, wanneer, hoe en hoe vaak je studeert. Een kwaliteitsvolle cursus met persoonlijke begeleiding spaart je heel wat tijd en frustratie uit.

Wereldtalen, hundredPercentOfTheTime

Vreemde talen onder de knie krijgen kan tegenwoordig op verschillende manieren. Bijvoorbeeld door gamification: taal leren door middel van spelletjes te spelen! Het hoeft niet altijd saai en eentonig te zijn. Taal leren gaat ook terwijl je woordspelletjes of een quiz tegen andere studenten speelt. Vooral voor kinderen kan dit in de toekomst dé manier zijn om talen te studeren.

Toen ik begon te solliciteren zag ik meteen dat een goede talenkennis een belangrijke rol speelt. Hoewel ik in het middelbaar veel Frans, Engels en Duits heb gehad, was mijn talenkennis sterk achteruitgegaan. Door me wat bij te scholen via afstandsonderwijs, o. a. een cursus Frans en Engels voor Gevorderden, voelde ik me weer sterker in mijn talenkennis en kon ik vol goede moed en zelfvertrouwen verder solliciteren. Ik raad het iedereen aan! - exStudentSpeaking

Thomas Verlinden

Opleidingsadviseur

Taalcursussen zijn tegenwoordig erg populair. In de bedrijfscontext is een goede talenkennis natuurlijk goud waard. Maar ook in je vrije tijd, bijvoorbeeld op reis of op uitwisseling kan je pronken met jouw talenkennis. Het mooie is dat iedereen kan beginnen een taal te leren. Je hebt geen voorkennis nodig, alleen motivatie. Bij ons vind je cursussen voor zowel beginners als voor gevorderden. Voor ieder wat wils!

niceToKnowHeader

• Er worden wereldwijd meer dan 7000 verschillende talen gesproken!
  • Daarvan hebben meer dan de helft geen officiële geschreven vorm.
  • De meestgesproken talen zijn Mandarijn, Engels, Spaans, Hindi, Arabisch, Bengali, Russisch, Portugees, Japans, Duits en Frans.
  • Ongeveer 75% van de wereldbevolking spreekt geen Engels.
  • Hoe moeilijk het is om een taal te leren hangt af van je moedertaal. Uit onderzoek blijkt dat Chinees en Arabisch twee van de moeilijkste talen zijn om te leren.

fCompareCourses

fCompareMax3Courses