Wereldgodsdiensten, leer alles over de belangrijkste religies in de wereld

Religie speelt een belangrijke rol in het leven van miljarden mensen. Het christendom is de grootste religie ter wereld, maar de islam heeft gemiddeld de jongste gelovigen. Kortom: over godsdiensten leer je altijd iets nieuws!

Je maakt een reis door de geschiedenis van de vijf belangrijkste wereldreligies, namelijk het christendom, jodendom, hindoeïsme, boeddhisme en de islam. Laat je verrassen door de diversiteit binnen godsdiensten en de invloed van wereldreligies op verschillende culturen. Dat levert veel nieuwe en waardevolle inzichten op!

‘A friendly study of the world's religions is a sacred duty.’

Mahatma Gandhi
cpWouldYou
  • Alles ontdekken over de vijf belangrijkste wereldreligies?
  • Jouw blik op de wereld verruimen?
  • Geschriften, stromingen en rituelen leren begrijpen?
  • In gesprek gaan met bedrijven en instellingen over godsdiensten?
Wereldgodsdiensten
  • cpEducationTypeProfessional
  • De Ondernemersschool NHOC
  • cpCourseTypeHome
  • 3-6 month.plural cpCourseTypeHomeDurationSuffix
  • cpCourseTypeDiplomaPrefix diploma
  • €335€268
  • payInTerms
cpProgram Wereldgodsdiensten
cpCourseContent
  • Korte introductie over wereldgodsdiensten
  • De geschiedenis van het jodendom
  • De geschiedenis van het christendom
  • De geschiedenis van de islam
  • De geschiedenis van het hindoeïsme
  • De geschiedenis van het boeddhisme
  • Belangrijke definities
cpSkillsAndSkills
  • Je kunt de link leggen tussen godsdienst en actuele maatschappelijke ontwikkelingen
  • Je kent de overeenkomsten en verschillen van de belangrijkste wereldreligies
  • Je kunt je inleven in een godsdienst, maar er ook als buitenstaander naar kijken
cpFutureOpportunities
  • Het geven van workshops over religies
cpTeachers Wereldgodsdiensten

cpPracticalInfo

Is jouw inschrijving verwerkt? Dan kun je via jouw persoonlijke eCampus binnen één werkdag aan de slag met de digitale versie van jouw opleiding. De papieren versie gaat op de post en deze ontvang je zo snel mogelijk. Dankzij de flexibiliteit van een thuisstudie studeer je waar en wanneer je wil. Je krijgt een jaar lang begeleiding van een ervaren docent godsdienstwetenschappen die jou praktische oefeningen, feedback op maat en tips uit het werkveld geeft via ons online leerplatform. Je legt examen af wanneer jij er klaar voor bent. Ben je geslaagd, dan ontvang je van ons een beroepsdiploma!

cpFinancialInfo

Je betaalt voor deze opleiding Wereldgodsdiensten 335.00 euro. Hiervoor krijg je een geïllustreerd cursusboek, één jaar praktijkgerichte begeleiding van een topdocent en toegang tot extra interactief lesmateriaal op de eCampus. Bovendien kun je binnen vijf jaar gratis examen afleggen.

Wereldgodsdiensten
  • cpEducationTypeProfessional
  • De Ondernemersschool NHOC
  • cpCourseTypeHome
  • 3-6 month.plural cpCourseTypeHomeDurationSuffix
  • cpCourseTypeDiplomaPrefix diploma
  • €335€268
  • payInTerms

cpStartNewCarreer Wereldgodsdiensten. cpChooseQualityEducationWith De Ondernemersschool NHOC.

partPayCourse

partPayInfoWithSchema

terms
€90cpOnSubscribe
€67.95 partPayStep

partPaySavings

(partPayInStep3)
betaling_termijnen_500px.jpg

cpGoodToKnowAboutCourse Wereldgodsdiensten

De Ondernemersschool NHOC is een jonge en succesvolle onderwijsinstelling voor volwassenenonderwijs via thuisstudie. We zijn als internationale opleidingsgroep binnen een paar jaar uitgegroeid tot een van de grootste opleiders van Nederland! Dit succes is te danken aan onze korte, praktijkgerichte opleidingen, voordelige all-in prijzen en aan onze bevlogen, ervaren docenten.

appDownloadTitle
cpHomeUSP1
cpHomeUSP2
cpHomeUSP3

cpBlogsHeading

cpTestimonialsHeading

SMEETS, V.

Ik wilde meer te weten komen over de gelijkenissen en verschillen tussen de verschillende wereldgodsdiensten. Ik ben nog maar net van start gegaan met de cursus maar ben al een heel stuk wijzer.

HENDRIKS, P.K.

Ik ben altijd al geïnteresseerd in religie. De docente heeft haar cursus zorgvuldig opgebouwd, met een mooie opeenvolging van verschillende godsdiensten. De structuur is helder en overzichtelijk.

cpT3Name

cpT3Testimonial